ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 2021-2022

ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. : Ζηρογιαννόπουλος Γεώργιος
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ : Παπανικολάου Γεώργιος
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Νταλιακούρας Τίμος
ΤΑΜΙΑΣ : Μίχου Μαρία
ΕΙΔ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Λεκάκη Βασιλική
Μέλος : Κατσιμάρης Γεώργιος
Μέλος : Παπαδοπούλου Τασία



Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ , ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΥΝ!!!


Με απόλυτη επιτυχία έγινε την Τετάρτη 25/9/2013, η προγραμματισμένη από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων , συγκέντρωση-συζήτηση , με θέμα ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Παρόντες φυσικά ήταν τα μέλη του ΔΣ του συλλόγου του Λυκείου  μας ,  διευθυντής του Λυκείου  κος Γιάννης Χανιωτάκης, η υποδιευθύντρια κα Λιακριδώνη, και καθηγητές.
Στήν συζήτηση είχαν προσκληθεί να ομιλήσουν -και τίμησαν με την παρουσία τους- από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γ' Αθήνας, η κα Δεληκάρη Παρασκευή, από το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού Περιστερίου (ΚΕΣΥΠ), η κα Μπιλανάκη, από την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Περιστερίου ο κος Γιώργος Καρτελιάς, από την Ένωση  συλλόγων γονέων και κηδεμόνων Περιστερίου  ο Πρόεδρος κος Σωτήρης Λαβδαίος, και ο αντιπρόεδρος κος Χρήστος Γαβαλάς. (Συνολικά από την Ένωση γονέων συμμετείχαν 4 από τα 9 μέλη του ΔΣ , μιας τόσο ο πρόεδρος του Δ.Σ. του συλλόγου γονέων 2ου Λυκείου Περιστερίου κος Τάσος Ανδριανόπουλος είναι και ειδικός γραμματέας της Ένωσης, όσο και η ταμίας του ΔΣ του  συλλόγου του Λυκείου μας, είναι και μέλος του ΔΣ της Ένωσης)


Άποψη από την συνάντηση

Ο κος Χανιωτάκης που πήρε πρώτος τον λόγο, χαιρέτησε τν εκδήλωση αυτή και είπε σε γενικές γραμμές ποιο είναι το ''περίγραμμα'' αυτού του νόμου.
Στην συνέχεια,  ΄παρουσίασε την εκδήλωση και χαιρέτησε τους παρευρισκομένους ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων του Λυκείου μας

Πρώτη από τους προσκεκλημμένους μας πήρε τον λόγο η κα Δελληκάρη η οποία συνεχάρει τον σύλλογο γονέων για αυτή την ''πολύ σημαντική πρωτοβουλία'' που είχε για να ενημερωθούν άπαντες για τον νέο νόμο για τα Λύκεια. Σημείωσε ότι το Λύκειό μας είναι πρωτοπόρο στην Γ' Αθήνας σχετικά με την ενημέρωση αυτή. Αναφέρθηκε και αυτή σε πολύ γενικές γραμμές στα βασικά σημεία του νόμου αυτού, και αμέσως μετά τον λόγο πήρε η κα Μπιλανάκη
Μέσα από μια πολύ αναλυτική παρουσίαση, ανέλυσε τον νόμο βήμα πρός βήμα, ενώ συγχρόνως απαντούσε στις ερωτήσεις των παρευρισκομένων.

Τα βασικά σημεία που αναφέρθηκε η κα Μπιλανάκη ήταν:

1. Σκοπός  του ΣΕΠ (επαγγεματικός προσανατολισμός)   είναι η παροχή βοήθειας στους μαθητές κατά τα διάφορα στάδια της  ανάπτυξής τους, ώστε να συνειδητοποιήσουν  τις κλίσεις τους, να ανακαλύψουν τις δεξιότητές τους, και να αναπτύξουν την συμμετοχή τους στο κοινό γίγνεσθαι. Πράγμα που σημαίνει ότι αντιλαμβανόμαστε ότι ο μαθητής βρίσκεται σε μια διαδικασία εξέλιξης και για αυτό τον λόγο χρειάζεται ενημέρωση και υποστήριξη.
2. Μετά το γυμνάσιο ο μαθητής πρέπει να επιλέξει αν  θα ακολουθήσει το Γενικό λύκειο ή το Επαγγελματικό Λύκειο
3. Τα μαθήματα Α' λυκείου θα είναι από εδώ και πέρα μαθήματα γενικής παιδείας και επιλεγόμενα.
4. Τα μαθήματα επιλογής για την Α' Λυκείου είναι οι  εφαρμογές πληροφορικής, διαχείρηση φυσικών πόρων, Ελληνκός και Ευρωπαικός Πολιτισμός, Καλλιτεχνική Παιδεία.
5. Τα μαθήματα επίλογής δεν παίζουν κανένα ρόλο ως προς το τι κατεύθυνση θα ακολουθήσει στις επόμενες τάξεις του Λυκείου αλλά αφορά μόνο την Α' Λυκείου
6. Για τον σχηματισμό τμήματος επιλογής  πρέπει να υπάρχει αριθμός μαθητών τουλάχιστον 14 ατόμων
7. Στην Β' Λυκείου έχουμε τα μαθήματα γενικής Παιδείας και το project
8. Στην Γ' Λυκείου, έχουμε  τα μαθήματα γενικής Παιδείας και τις ομάδες προσανατολισμού (ανθρωπιστικές σπουδές- Θετικές και τεχνολογικές επιστήμες -Επιστήμες υγείας-  οικονομικών σπουδών-παιδαγωγικές επιστήμες)
9.Μέγιστο όριο ηλικίας φοίτησης στο Λύκειο το 20ο έτος

Εξετάσεις:
1. Εξετάζονται όλα τα διδασκόμενα μαθήματα, εκτός από το project και φυσική αγωγή
2. Τα θέματα θα λαμβάνονται κατά 50% από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, και 50% από τον διδάσκοντα
3. Για την προαγωγή του μαθητή Α' Λυκείου απαιτείται βαθμός τουλάχιστον 10 στα μαθήματα της Γλώσσας  και  των Μαθηματικών  και τουλάχιστον 8 στα υπόλοιπα. Σε άλλη περίπτωση δεν προάγεται ο μαθητής
4. Για την προαγωγή του μαθητή της Β' Λυκείου πρέπει στα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο μαθητής να έχει τουλάχιστον βαθμό 10 μέσο όρο, και τουλάχιστον 8 σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα μαθήματα
5. Για την προαγωγή του μαθητή της Γ' Λυκείου καταρχήν έχουμε τις ενδοσχολικές εξετάσεις πρέπει στα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο μαθητής να έχει τουλάχιστον βαθμό 10 μέσο όρο, και τουλάχιστον 8 σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.
6. Ο τίτλος σπουδών αποφοίτου Γεν. Λυκείου είανι  ''ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 3 ''
7. Οι πανελλαδικές εξετάσεις καθιερώνεται να γίνονται μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο. Τα θέματα είναι κατά 50% από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και κατά 50% από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων
8. Στο τέλος της Β' Λυκείου επιβεβαιώνει ο μαθητής την ομάδα προσανατολισμού  και το επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης για την Γ' Λυκείου
9. Για τον τελικό βαθμό, συνυπολογίζονται οι βαθμολογίες όλων των τάξεων του Λυκείου. Ο βαθμός της Α' Λυκείου πολλαπλασιάζεται με 0,4, ο βαθμός της Β' Λυκείου με 0,7, και το απολυτήριο  της Γ' Λυκείου με συντελεστή 0,9.(υπάρχει και μια μικρή αναπροσαρμογή)
10. Η κάθε πανεπιστημιακή σχολή θα καθορίζει κάθε χρόνο ποια είναι τα μαθήματα που δίνει η σχολή αυτή βαρύτητα και με ποιο συντελεστή θα το υπολογίζουν. (Το κάθε πανεπιστήμιο θα έχει διαφορετικό βαθμό βαρύτητας για διαφορετικά μαθήματα, που ίσως θα αλλάζουν  κάθε χρόνο)

Συμπεράσματα:
1. O αγώνας του μαθητή είναι συνεχής σε όλες τις τάξεις. Όταν φτάσει να συμπληρώσει το μηχανογραφικό , σημαίνει ότι έχει φτάσει ένα βήμα πριν την τελική επιτυχία
2. Ο μαθητής χρειάζεται επιβράβευση για την προσπάθειά του από τους γονείς του
3. Να πιστέψουμε στις δυνατότητες των παιδιών μας και να έχουμε εμπιστοσύνη στους καθηγητές

Το ενδιαφέρον όλων των παρευρισκομένων, ήταν εντονότατο

Έπειτα τον λόγο πήρε ο εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ κος Καρτελιάς.

Τα βασικά σημεία που αναφέρθηκε ο κος Καρτελιάς ήταν:
1. Ο νόμος αν και είναι σε διαβούλευση 5 χρόνια ψηφίστηκε μια ημέρα πριν την έναρξη των μαθημάτων, από το θερινό τμήμα της Βουλής και με 58 αλλαγές
2. Τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων δεν θα είναι ίδια για όλους αλλά θα είναι ίδιας δυσκολίας 
 (σε παρέμβασή της εδώ η κα Δελληκάρη, διευκρινίζει ότι όπως πιθανολογεί, θα υπάρχει δυνατότητα από τον καθηγητή, να μπεί στην τράπεζα θεμάτων και να επιλέξει  ο ίδιος το θέμα)
3. Το σχολείο πρέπει να βγάζει πολίτες με γενική γνώση και κριτική ικανότητα, και όχι μόνο να προετοιμάζει τους μαθητές   για τις εξετάσεις
4. Στην Ευρώπη το 35% των μαθητών επιλέγουν Γενικά  Λύκεια και το υπόλοιπο ποσοστό Επαγγελματικά, ενώ στην Ελλάδα τα ποσοστά είναι αντίστροφα (από την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου)
5. Οι απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων πρέπει στο τέλος της φοίτησης, υποχρεωτικά να εργαστούν σε εργοδότη με ελάχιστα χρήματα και με υποτυπώδη ασφάλιση
6. Με τον νέο τρόπο λειτουργίας θα γίνει ένα ''σκληρό'' σχολείο. Ο αδύναμος μαθητής δεν θα γίνει καλύτερος με την πίεση αλλά χρειάζεται υποστήριξη
7. To επίπεδο της μάθησης στα Ελληνικά  Λύκεια, είναι κατά πολύ ανώτερο από τα αντίστοιχα της Ευρώπης
8.  Σε κατεύθυνση Γ' Λυκείου με 27 μαθητές ανά τμήμα, και με μαθήματα  από τον Σεπτέμβρη μέχρι τέλος Απριλίου δεν είναι αρκετός  χρόνος για προετοιμασία

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων κος Σωτήρης Λαβδαίος, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων τα εξής :

1. Κάνοντας μια χρονική  αναδρομή, βλέπουμε ότι ξεκίνησαν όλα πριν 3 χρόνια με τις συγχωνεύσεις
2. Η θέση της Ένωσης γονέων είναι ότι το μέχρι σήμερα Λύκειο δεν μας άρεσε καθόλου.
3. Ο νέος νόμος για πολλούς λόγους είναι μια προχειρότητα (ελλείψεις καθηγητών, νέα μαθήματα   κλπ)
4. Η Μεταρύθμιση που πάει να γίνει χρειάζεται χρήματα, βιβλία κλπ
5. Δεν είναι δυνατόν σε τμήματα 27 ατόμων να γίνει μάθημα
6. Είναι δυνατόν εν μέσω κρίσης να γιγαντώνονται τα φροντιστήρια?
7. Δεν υπάρχει αντικειμενικότητα στις εξετάσεις μιας και τα θέματα από την Τράπεζα θεμάτων, έχουν αν κάνουν με την περιοχή, το σχολείο κλπ
8. Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα στα Επαγγελματικά Λύκεια.
9. Το Υπουργείο Παιδείας, ώφειλε αφού ''κόβει΄΄ ειδικότητες από Επαγγελματικά Λύκεια, να τις ΄΄κόψει'' επίσης και από τα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Συμπέρασμα
-Το Υπουργείο Παιδείας ώφειλε να κάνει αυτό που πρίν είπε η κα Μπιλανάκη, δηλαδή να στηρίξει τα παδιά μας

Τέλος  τον λόγο πήρε ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Γονέων κος Χρ. Γαβαλάς. Είπε μεταξύ άλλων:

1. Θέλουμε ένα Λύκειο μόρφωσης και όχι τόσο εξεταστικό
2. Έχουμε ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν Δωρεάν μαθήματα στα παιδιά
3. Για ποια μόρφωση μας μιλάνε αφού κλείνουν τα πανεπιστήμια?
4. Είμαστε πλέον μόνο αριθμοί (και όχι άνθρωποι)
5. Πρέπει να πούμε ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ-ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ
6. Να κλείσουμε συμβολικά οι γονείς μια ημέρα τα σχολεία και να εκφράσουμε την αντίθεσή μας
7. Κατορθώσαμε με την δική μας πίεση να μην κλείσουν κάποια σχολεία όπως το διπλανό σας 28ο Δημοτικό
8. Πρέπει οι γονείς να αναλάβουν δράσεις, να κάνουν κάτι


Με το τέλος της συζήτησης έκανε σύντομη τοποθέτηση η γραμματέας του συλλόγου γονέων κα Βεζυρτζόγλου, (αλλά με την ιδιότητά της εργαζόμενης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως είπε) η οποία επεσήμανε μεταξύ άλλων  ότι μετά το ''μαύρο'' στην πληροφόρηση με το κλείσιμο της ΕΡΤ, ήρθε και το ''μαύρο'' στην εκπαίδευση με το κλείσιμο των Πανεπιστημίων.
Ζήτησε δέσμευση από  τον Λυκειάρχη ότι θα δημιουργήσει ενισχυτική διδασκαλία (τύπου φροντιστηρίου)  με την συνεργασία της ΕΛΜΕ για τα  αδύναμα κυρίως παιδιά, και κάλεσε τους γονείς να οργανωθούν και να έρθουν κοντά σαν κοινότητα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων

Η κα Δελληκάρη είπε πως από ότι γνωρίζει ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας από φέτος θα ισχύσει και στα Λύκεια

Με το κλείσιμο ο κος Χανιωτάκης δήλωσε πως δεν νομίζει ότι θα  μπορεί να γίνει κάτι  για το κοινωνικό φροντιστήριο από το επίπεδο του σχολείου. Παρακάλεσε τους γονείς να μην αφήνουν τα παιδιά να παρασύρονται και να κλείνουν το σχολείο γιατί δεν θα καταφέρουν τίποτα με αυτή την μορφή αντίδρασης ενώ ο κος Γαβαλάς είπε ότι η προτροπή του στα παιδιά είναι να αποφασίζουν συλλογικά , και την όποια απόφασή τους  να την βγάζουν και εκτός του χώρου του σχολείου.
Η κα Δελληκάρη, επισήμανε την αντίφαση  από την  μια πλευρά καταλαβαίνουμε τον δίκαιου αγώνα  των παιδιών ενώ από την άλλη πλευρά  τα παιδιά χάνουν μαθήματα αν και έχουν να ανταγωνιστούν και τα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν κανονικά

Ο σύλλογος γονέων του 2ου Λυκείου Περιστερίου, θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους που συμμετείχαν στην συζήτηση αυτή









 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου